Meillä Suomessa on alkoholin ja tupakan markkinointi kiellettyä. Onhan kyseessä tuotteet, jotka eivät ole hyväksi kansaterveydelle. Uhkapelien, kuten nettikasinoiden, mainostamista voisi pitää myös hieman kyseenalaisena, sillä kyllähän tänne uhkpeliaddiktit saattavat hassata koko omaisuutensa.

Suomessa Veikkaus Oy:lla on yksinoikeus rahapelitoiminnan markkinointiin. Kaikki muu rahapelien markkinointi on kiellettyä ja on säädetty rahapelirikoksena rangaistavaksi.
Veikkauksella on Suomessa monopoliasema ja yksinoikeus maarkkinointiin ja mainontaan, mutta jotain rajoituksia heilläkin on.

Markkinoinnin on noudatettava lakia, tai muussa tapauksessa Poliisihallitus voi puuttua asiaan. Vuonna 2015 Veikkaus teki toimipisteissään asiakaspalvelijoiden ja myyjien toimesta suullista markkinointia, joka on kielletty. Markkinointi kiellettiin ja sitä tehostetiin 200 000 euron uhkasakolla.

Veikkaus on tehnyt muun muassa yhteistyötä Apulanta yhtyeen kanssa, ja Veikkauksen 75-vuotisjuhlan kunniaksi on järjestetty erilaisia kilpailuja. Rahapeliyhtiö Veikkaus järjesti vuonna 2016 laulukilpailun, jossa etsittiin uutta sovitusta Apulannan Teit meistä kauniin kappaleelle. Kilpailu järjestettiin yhteistyössä Apulanta-yhtyeen alkuvaiheista kertovan Teit meistä kauniin -elokuvan kanssa.

Vuoden 2017 alussa Veikkaus lanseerasi ulkomainoskampanjan, jossa se toi esille ne kohteet, joita Veikkauksen voittovaroilla rahoitetaan. Kaksi viikkoa kestäneessä kampanjassa oli mukana yli 500 erilaista mainosta ja yli 1600 ulkomainostaulua. Ulkomaikset levittyivät ympäri Suomea yli 36 eri paikkakunnalle. Tämä kampanja oli osa uuden Veikkauksen lanseerausta, kun se vuodenvaihteessa yhdistyi Fintoton ja RAY:n kanssa.

Veikkaus on aina panostanut markkinointiin ja nyt yhdistymisen myötä sama meininki markkinoinnon suyhteen jatkuu. Tulemme näkemään Veikkauksen mainoksia niin lehdissä, TV:ssä, mobiilissa ja somessa. Vuonna 2015 Veikkaus, RAY, Fintoto käyttivät markkinointiviestintään yhteensä yli 45 miljonaa euroa.